18 Ekim 2011 Salı

Son Kullanma Tarihi Hesaplama - 1

Bir önceki post'umda kullanma tarihi geçen kozmetik ürünleri ayırt etmek için fotoğraf yöntemini önermiştim. Bu post'umda ise daha bilimsel bir yöntemi sizinle paylaşacağım. Ürünün seri numarasından üretim tarihini hesaplama.

Ürünlerin seri numaraları çok çeşitli bilgileri içeren bir nevi kodlama, şifre gibidir. Farklı markalarda değişik stratejiler izlenir, kimi seri numaraları direk olarak üretim tarihini içerir kodlama olmadan, 2005 ile başlar mesela veya 200509 ise Eylül 2005'i simgeler. Kimi markalar şifreleme yapar.

Tabii ki bende bütün markaların seri numarası kodlaması yok. Ama bildiğin birkaç markayı sizinle paylaşacağım.

Loreal grubunda, yani Loreal, Lancome, Kiehl's, Vichy, Body Shop gibi markalarda ilk karakter üretim yeri hakkında bilgi içerir, bu kimi markalarda 1, kimilerinde 2 karakter. Sonraki harf hangi yılda üretildiği. Örneğin, bu yılbaşında arkadaşımın bana Fransa'dan aldığı bir Vichy Oligo25 var. Seri numarası 54FD01 diyor. 54 nerede üretildiği. F 2009'da üretildiğini gösteriyor.
A=2004
B=2005
C=2006
D=2007
E=2008
F=2009
G=2010
H=2011
.
.
.
şeklinde gidiyor.

Estee Lauder grubunda, yani Mac, Clinique, Estee Lauder gibi markalarda seri numarası 3 karakterden oluşuyor. İlk harf üretim yerini simgeliyor. Sonraki iki karakter aradığımız karakterler, üretim tarihi. Ama yine şifrelenmiş halde. Ortadaki karakter üretim ayını simgeliyor. Şifrelemesi şu şekilde:
1 = Ocak
2 = Şubat
3 = Mart
4 = Nisan
5 = Mayıs
6 = Haziran
7 = Temmuz
8 = Ağustos
9 = Eylül
A = Ekim
B = Kasım
C = Aralık

Son karakter ise üretim yılı. Burada şifreleme yok, mesela 8 diyorsa 2008'de üretilmiş, 9 diyorsa 2009'da üretilmiş demek.

Bir sonraki post'umda da Dior, Clarins gibi birkaç markanın seri numalarındaki şifrelemeyi paylaşacağım.

Düzenleme: Yeni post yayınlandı. Ulaşmak için tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder