19 Ekim 2011 Çarşamba

Son Kullanma Tarihi Hesaplama - 2

Daha önceki postumdaki seri numarasından üretim tarihi hesaplama yöntemlerini paylaşmaya devam ediyorum.

Dior'da ve Peter Thomas Roth'da ilk iki karakter üretim tarihini simgeliyor. İlk karakter bir sayı ve üretim yılının son hanesi. Üretim ayını öğrenmek için de ikinci karaktere bakmak gerek, bu A'dan M'ye kadar değişen bir harf ve A=Ocak, B=Şubat, ... , M=Aralık şeklinde gidiyor. Örneğin hemen elimin altındaki Peter Thomas Roth güneş kremimin seri numarası 7F26. Buna göre 2007 Haziran ayında üretilmiş.

Clarins'te de yine aynı şekilde ilk karakter önemli, üretim yılının son hanesi buraya yazılıyor. 

Dermalogica çok sevdiğim ve birçok çeşit ürününü kullandığım bir marka ama maalesef şifreleme kullanmıyorlar. Yeni birşey aldığımda internet sitesinden müşteri hizmetlerine seri numarasını e-posta ile gönderiyorum. Üretim tarihini paylaşıyorlar birkaç gün içinde.

Üretim tarihini net olarak öğrendikten sonra son kullanma tarihi hakkında ürünün tipine göre üretim tarihinin üzerine 2-3 yıl koyarak fikir yürütülebilir. Güneş koruması içeren, organik, doğal vs. ürünlerde bu süre 1-2 yıl olarak düşünülmeli.

Son olarak da bir iyi haber: bu yöntemler hem cilt bakım hem de makyaj ürünlerinde geçerli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder